فیلم ۲۴
  • صفحه نخست
    • آخرین اخبار
    • فضای مجازی
    • هنرمندان
    • یادداشت
  • سینما
  • سینمای جهان
  • تلویزیون
  • نمایش خانگی
  • تئاتر
  • جشنواره فیلم فجر
  • جدول فروش فیلم‌ها
  • ویدیو
  • گالری
Telegram Instagram X-twitter Eaparat Youtube
  • صفحه نخست
    • آخرین اخبار
    • فضای مجازی
    • هنرمندان
    • یادداشت
  • سینما
  • سینمای جهان
  • تلویزیون
  • نمایش خانگی
  • تئاتر
  • جشنواره فیلم فجر
  • جدول فروش فیلم‌ها
  • ویدیو
  • گالری

برای جستجو تایپ کرده و Enter را بزنید

فیلم ۲۴
  • صفحه نخست
    • آخرین اخبار
    • فضای مجازی
    • هنرمندان
    • یادداشت
  • سینما
  • سینمای جهان
  • تلویزیون
  • نمایش خانگی
  • تئاتر
  • جشنواره فیلم فجر
  • جدول فروش فیلم‌ها
  • ویدیو
  • گالری
Telegram Instagram X-twitter Eaparat Youtube
  • صفحه نخست
    • آخرین اخبار
    • فضای مجازی
    • هنرمندان
    • یادداشت
  • سینما
  • سینمای جهان
  • تلویزیون
  • نمایش خانگی
  • تئاتر
  • جشنواره فیلم فجر
  • جدول فروش فیلم‌ها
  • ویدیو
  • گالری

برای جستجو تایپ کرده و Enter را بزنید

تنها دو فیلم در اکران امسال به سود رسیده‌اند!

گروه: سینما | کد خبر: 13212 | تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱

هاشم میرزاخانی در آیین رونمایی از سامانه بلیت‌فروشی «آی‌تیکت» در موسسه سینماشهر، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های آی‌تی برای عبور سینمای ایران از بحران بی‌مخاطبی تأکید کرد.

به گزارش فیلم۲۴، صبح امروز یکشنبه ۱۳ آذرماه، مراسم رونمایی از سامانه جامع بلیت فروشی سینمای ایران با نام آی تیکت در محل موسسه سینماشهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم؛ هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه «سینماشهر» گفت: این موسسه بازوی توسعه‌دهنده زیرساخت در حوزه سینما است و با توجه به رشد تکنولوژی باید در حوزه توزیع و ارائه محصولات نمایشی برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد و این موسسه به دنبال راهکارهای مناسب در این حوزه است.

وی بیان کرد: در سال جاری ضریب اشغال سینمای ایران ۵/۰۲ است که درصد بسیار پایینی برای یک کشور فرهنگی است، عددی که نشان می‌دهد تعداد مخاطب در سینما زیر ۱۰ میلیون نفر از ابتدای سال تاکنون است. اگر این صنعت نتواند خود را با امکانات بروز هماهنگ کند از نظر اقتصادی دچار مشکل می‌شود.

میرزاخانی با اشاره به اینکه امسال تنها ۲ فیلم به سود رسیده و ۴ فیلم توانسته پول خود را درآورد، توضیح داد: باید دست به دست هم دهیم تا مخاطب را با سینما آشتی دهیم و یکی از این راه‌ها بحث فروش از طریق فضای آی تی است که با همکاری ابراپلیکیشن ها می‌توانیم در حوزه فروش موفق باشیم. کلیه پلن های سینمایی در حوزه فروش در اختیار این اپلیکیشن‌ها قرار می‌گیرد تا بتوانیم ضریب اشغال سینمای ایران را بالا ببریم.

وی تاکید کرد: در بستر بلیت فروشی ۴ سامانه در حال فعالیت است و ما برای اینکه ترمینال فروش یکسانی داشته باشیم و فضای کنترل فروش و تجمیع حساب‌ها یکسان شود، خدمات این ترمینال به صورت رایگان در اختیار سینماداران قرار می‌گیرد و ظرف مدت کوتاهی تسویه حساب با سینماها صورت گیرد.

منوچهر شاهسواری در ادامه این نشست گفت: آماری که آقای میرزاخانی ارائه کرد را در مقطع کنونی داوری کنیم و بدانیم که همیشه این بحران‌ها باقی نمی‌ماند. گاهی خروج از این بحران‌ها خارج از دسترس صاحبان کسب و کار است و نمی‌توانند برای آن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند. باید قبول کنیم سینمای ایران در بطن یک تغییر و تحول قرار دارد و باید دید وقتی شرایط اجتماعی به نفع مردم به آرامش برسد این بحران‌ها به پایان می‌رسد یا خیر.

وی تاکید کرد: مدیران اپلیکیشن‌ها باید بدانند که نبض اقتصادی کار ما مشتریان و مخاطبان هستند. اگر هم سرمایه‌ای که خرج کردیم بازنگردد اما مشتری یا مخاطب راضی باشد این مساله برای ما در حوزه سینما بسیار مهم است. سینماداران قدیم وقتی شیشه‌های سینمایشان می‌شکست خوشحال می‌شدند چرا که تعداد مخاطبان زیاد بوده و امکان پذیرش آنها وجود نداشته است.

شاهسواری خطاب به مدیران سوپراپلیکیشن های حاضر در این مراسم توضیح داد: اگر یک کسب و کار مانند سینما در جوار شما موفق نباشد شما هم موفق نخواهید شد. امیدوارم این معامله دو سویه ما با شما کشف ذوق و سلیقه مشتری را به همراه داشته باشد ما چنین امکانی را در سینماها نداریم و شما از طریق اپلیکیشن هایتان می‌توانید این آمار سلیقه مخاطب را تجزیه و تحلیل کرده و در اختیار ما بگذارید. اگر این پیوند براساس درک منافع بلندمدت شکل بگیرد یقین دارم که در فاز اول بهره‌مند اصلی ما هستیم اما در مرحله دوم بازار مارکتینگ خواهد بود.

اسلامی رئیس هیات مدیره صنعت آی تی نیز بیان کرد: ارتباط بین صنایع بسیار مهم است و فضای اطلاع رسانی گسترده‌تری را ایجاد کند. فارق از بحث محتوا که توسط سینماگران صورت می‌گیرد، اما بحث در دسترس پذیری می‌تواند با همکاری سوپر اپلیکیشن‌ها صورت گیرد که جای آن در سینما بسیار خالی بود. در گذشته در جذب مخاطب گیشه سینماها مهم بود، اما الان اپلیکیشن‌ها در دیده شدن فیلم‌ها تاثیر گذار باشد.

هاشم میرزاخانی همچنین ادامه داد: سینمای ایران از لحاظ تولید در جهان شاخص است و در چنین شرایطی بحث دیجیتال شدن سینما از اهمیت بسیاری برخوردار است و ما باید با حوزه‌ای تی منزوج جدی شویم.

آرزو وصله چی مدیرعامل آی تیکت نیز گفت: جای خالی حضور سوپراپلیکیشن در حوزه سینما احساس می‌شود و حالا آی تیکت واسطه‌ای شده تا اتصال بین حوزه آی تی و سینما فراهم شود.

در پایان مراسم، تفاهمنامه همکاری میان موسسه سینماشهر و مدیران سوپراپلیکیشن ها برای فعال شدن آی تیکت امضا شد.

برچسب:

سینماگیشهگیشه سینما

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار
  • سقوط تدریجی «آبان»؛ از شروعی پرامید تا پایانی سردرگم
  • «سیل می‌آید»؛ پروژه جاه‌طلبانه نتفلیکس با بازی دنزل واشینگتن
  • از تشویق ۵ دقیقه‌ای تا خداحافظی تام کروز از ماموریت غیرممکن
  • فهرست بهترین سریال‌های معمایی و جنایی تاریخ
  • ساخت فصل دوم «جنگل آسفالت» به دلیل مشکلات مالی متوقف شد
  • آغاز پرشور جشنواره کن با نخل طلای افتخاری برای رابرت دنیرو
  • بازگشت جسیکا جونز به دنیای مارول در فصل جدید Daredevil
  • فروش ۴۷ میلیارد تومانی سینما در یک هفته؛ «صددام» صدرنشین شد
  • ایکل جردن اسپین‌آف Creed را برای آمازون می‌سازد
  • آغاز فیلمبرداری فصل سوم «The Last of Us» احتمالا در سال ۲۰۲۶
  • سریال Fallout تا فصل ششم ادامه می‌یابد؟
  • بازیگران فیلم آقای زالو به کارگردانی مهران احمدی معرفی شدند
  • میشل یئو با فیلم اکشن «The Surgeon» به بازار فیلم کن می‌آید
  • توییت صلح‌آمیز سلمان خان پس از نقض آتش‌بس جنجالی شد
  • جکی چان: بدلکاری هالیوود دیگر واقعی نیست
  • ادامه باجرنگی بایجان ۲ در راه است؟ حضور نوازالدین در ابهام
  • درخشش طوفانی «جواهر دزد» سیف علی خان در نتفلیکس
  • بازگشت خرس شوخ‌طبع؛ سریال انیمیشنی «تد» در حال تولید است
  • اسکارلت جوهانسون و مایلز تلر با «ببر کاغذی» روی پرده می‌آیند
  • فیلم| تریلر فصل دوم سریال «پیس‌میکر» با بازی جان سینا
  • گزارش تصویری اختتامیه چهاردهمین جشنواره فیلم ۱۰۰
  • واکنش محسن تنابنده به ماجرای نام «خلیج‌ فارس»
  • برگزیدگان فیلم ۱۰۰ معرفی شدند؛ تجلیل از علیرضا داوودنژاد
  • لیزا کولون-زایاس به جمع بازیگران «مرد عنکبوتی ۴» پیوست
  • جیمز فولی کارگردان «خانه پوشالی» درگذشت
  • آلو آرجون و عامر خان در یک قدمی همکاری؛ آغاز یک پروژه بزرگ؟
  • آغاز طوفانی «صددام» در گیشه؛ ۳ میلیارد فروش در افتتاحیه
  • فصل دوم سریال «پیس‌میکر» با بازگشت جان سینا و بازیگران جدید
  • آغاز ضبط مسابقه استعدادیابی «کارناوال» با اجرای رامبد جوان
  • جیسون استاتهام با «زنبوردار ۲» بازمی‌گردد
  • اکران دوم بهار با پنج فیلم جدید در سینماها آغاز شد
  • اکران سینمایی «جی کلی» با بازی جورج کلونی از ۱۴ نوامبر
  • تمدید سریال کمدی The Studio توسط اپل برای فصل دوم
  • اکران فیلم‌های جدید از ۱۷ اردیبهشت در غیاب شورای صنفی
  • فیلم| تریلر فصل سوم سریال بازی مرکب
  • جان‌ سخت؛ قصه‌ای از دل، با پایانی که فراموش نمی‌شود
  • تعرفه ۱۰۰ درصدی ترامپ بر فیلم‌های خارجی؛ تهدیدی برای هالیوود
  • تریلر فصل سوم «بازی مرکب» فردا منتشر می‌شود
  • موفق‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۵؛ پیشتازی «درون و بیرون ۲» در گیشه
  • داوران چهاردهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ اعلام شدند
برگزیده ها
باجرنگی بایجان 2

ادامه باجرنگی بایجان ۲ در راه است؟ حضور نوازالدین در ابهام

فیلم جواهر دزد

درخشش طوفانی «جواهر دزد» سیف علی خان در نتفلیکس

انیمیشن تد

بازگشت خرس شوخ‌طبع؛ سریال انیمیشنی «تد» در حال تولید است

پیس‌میکر

فیلم| تریلر فصل دوم سریال «پیس‌میکر» با بازی جان سینا

پایتخت

پخش مجموعه «پایتخت ۷» از نوروز ۱۴۰۴

فیلم صیاد

یادداشت| ارتش «صیاد» حافظ ایران

روز اول جشنواره فجر

گزارش تصویری اولین روز چهل و سومین جشنواره فیلم فجر

سلمان خان

همکاری احتمالی راجینیکانت و سلمان خان در فیلم جدید آتلی

پیمان جبلی

رنج تلویزیون از نبود برنامه‌های سرگرم‌کننده؛ دور باطل تحول

ساترا

نقد جدی به نظارت ساترا؛ رقابت نابرابر صداوسیما و پلتفرم‌ها

پربازدیدترین ها
  • سقوط تدریجی «آبان»؛ از شروعی پرامید تا پایانی سردرگم
  • توفان در المپ؛ فصل سوم انیمیشن «Blood of Zeus» در راه است
  • نمایش «سفید برفی» در لبنان ممنوع شد
  • فصل ششم «سرگذشت ندیمه» با موجی از تحول و تردید از راه رسید
  • جزئیات جدید از داستان اسباب بازی ۵؛ تمرکز بیشتر بر روی جسی
  • رایان گاسلینگ در نقش اصلی فیلم جدید «جنگ ستارگان»
  • فیلم «شعله»، نقطه عطف ورود سینمای هند به دل ایرانیان
  • «خر لنگ» کیانوش عیاری در حال ساخت؛ روایت فوران اولین نفت
فیلم ۲۴
Telegram Instagram X-twitter Eaparat Youtube Rss

© کلیه حقوق این سایت متعلق به فیلم ۲۴ بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است.

  • تماس با ما
  • درباره ما

طراحی و تولید: آبان مدیا

  • صفحه نخست
    • آخرین اخبار
    • فضای مجازی
    • هنرمندان
    • یادداشت
  • سینما
  • سینمای جهان
  • تلویزیون
  • نمایش خانگی
  • تئاتر
  • جشنواره فیلم فجر
  • جدول فروش فیلم‌ها
  • ویدیو
  • گالری