«قسطنطنیه» در صدر جدول فروش مهرماه؛ استقبال از «یوز»
گروه: سینما | کد خبر: 176670 | تاریخ: ۲۱ مهر ۱۴۰۴ - ۹:۲۱
به گزارش فیلم۲۴، بر اساس تازهترین آمار اعلامشده از سامانه فروش سینمای ایران، مجموع فروش فیلمهای در حال اکران به بیش از ۵۳ میلیارد و ۹۹۸ میلیون ریال رسیده و در این مدت ۶۲ هزار و ۵۰۷ نفر به تماشای فیلمها رفتهاند. همچنین ۴ هزار و ۵۸۲ سانس نمایش برای آثار دارای فروش ثبت شده است.
صدرنشین جدول، فیلم «قسطنطنیه» به کارگردانی کریم امینی است که با ۱۴ هزار و ۷۸۰ بلیت فروختهشده در ۳۰۹ سالن و ۱,۰۸۵ سانس به فروش ۱۳ میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال دست یافته است. این فیلم از دوم مهرماه روی پرده رفته و توانسته فاصله قابلتوجهی با رقبای خود ایجاد کند.
پس از آن، فیلم «یوز» ساخته رضا ارژنگی با فروش ۱۰ میلیارد و ۹۸۵ میلیون ریال و ۱۶ هزار و ۵۱۲ مخاطب در رتبه دوم قرار دارد. «یوز» نیز همزمان با «قسطنطنیه» از دوم مهرماه اکران خود را آغاز کرده و از نظر تعداد تماشاگر حتی از صدرنشین جدول پیشی گرفته است.
در جایگاه سوم، فیلم «مرد عینکی» دیگر اثر کریم امینی با فروش ۶ میلیارد و ۹۰۱ میلیون ریال قرار دارد؛ فیلمی که از ابتدای مردادماه روی پرده رفته و همچنان در چند سالن محدود به نمایش ادامه میدهد.
دیگر آثار پرفروش این دوره شامل «پیر پسر» ساخته اکتای براهنی (۳.۵ میلیارد ریال)، «ناجورها» به کارگردانی محمدحسین فرحبخش (۳.۱ میلیارد ریال) و «مجنون» از مهدی شاهمحمدی (۲.۹ میلیارد ریال) هستند.
فیلم «زن و بچه» ساخته سعید روستایی نیز که از نخستین روز مرداد اکران شده، تاکنون ۲.۹ میلیارد ریال فروش داشته است. پس از آن، فیلمهای «لاکپشت» (۲.۸ میلیارد ریال)، «ناتور دشت» (۲.۶ میلیارد ریال) و «گوزنهای اتوبان» (۲.۴ میلیارد ریال) در رتبههای بعدی قرار گرفتهاند.
در میان آثار کمفروشتر، فیلم «فرمانروای آب» به کارگردانی مجید اسماعیلی با ۳۱ سالن و تنها ۳۹ سانس به فروش یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریال رسیده است. همچنین «لیپار» ساخته حسین ریگی با ۳۰۸ میلیون ریال و «حرکت آخر» به کارگردانی شهاب حسینی با ۱۶۱ میلیون ریال در ادامه جدول قرار دارند.
در پایینترین رده، فیلمهایی چون «آدمفروش» (۹۶ میلیون ریال)، «سینما متروپل» (۱۱ میلیون ریال) و انیمیشن «پسر دلفینی ۲» با تنها دو بلیت فروختهشده و فروش یکمیلیون و ۷۶۰ هزار ریالی دیده میشوند.
با وجود آنکه تعداد فیلمهای اکرانشده در ماههای اخیر نسبت به تابستان افزایش یافته، کارشناسان معتقدند برای رسیدن به رونق واقعی گیشه، نیاز به افزایش سالنهای فعال و تبلیغات مؤثرتر وجود دارد.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید