اکران بهاری سینماها از ۳ اردیبهشت آغاز میشود و فیلم «۷۰ سی» پس از فروش ۳۵۹ میلیارد تومانی به پایان نمایش رسید.
با آغاز اکران دوم بهار از هفدهم اردیبهشت، سینمای ایران میزبان فیلمهایی با حضور چهرههای مطرح و داستانهایی متنوع و پرکشش خواهد بود. از کمدی تازه رضا عطاران تا بازگشت تحسینشده مصطفی زمانی، ترکیبی از ژانرها و ستارهها قرار است بهار سینما را گرمتر کنند.
فیلم کمدی “دایناسور” به کارگردانی مسعود اطیابی با جذب ۱.۲ میلیون مخاطب و فروش خیرهکننده ۱۰۰ میلیارد تومانی، نه تنها به پرفروشترین فیلم سال ۱۴۰۴ تبدیل شده، بلکه با اختلاف ۵۰ میلیاردی از رقیب دوم، سلطه خود بر گیشه سینماهای کشور را تثبیت کرده است.
الخاندرو گونسالس اینیاریتو، کارگردان برنده چهار جایزه اسکار، پس از ساخت آثار تحسینشدهای چون Birdman و The Revenant، اینبار با فیلمی جدید و بدون عنوان رسمی، با ترکیبی از چهرههای برجسته سینما از جمله تام کروز، ساندرا هولر و جان گودمن، به دنیای سینما بازمیگردد.
رئیس مرکز تحقیقات صدا و سیما به همراه مدیرکل سنجش مخاطب از جزئیات نظرسنجی جدید برنامههای تلویزیونی پرده برداشتند که در این میان به آمار استقبال ۷۳ درصدی و حدود ۴۹ میلیون مخاطب اشاره کردند.
در حالی که اکران نوروزی ۱۴۰۴ با ترکیب فیلمهایی مشابه سال گذشته و افزایش قابل توجه تعداد سانسها همراه بود، آمار فروش سینماها تنها ۴ درصد رشد داشت؛ افت معنادار فروش فیلمهای پرفروش، بهویژه در ژانر کمدی، نشان میدهد سهرقمی شدن بهای بلیتها تأثیر مستقیم و منفی بر استقبال تماشاگران گذاشته است.
کاترینا کایف در مصاحبهای قدیمی درباره رابطهاش با سلمان خان و انتخاب زرین خان برای فیلم «ویر» گفت: اگر سلمان دلتنگ من است و میخواهد با دخترانی شبیه من کار کند، این خیلی شیرین است.
گاهی اوقات کمدیها فقط برای خنداندن نیستند! برخی از فیلمهای کمدی با پرداختن به موضوعات عمیق مانند عشق، خانواده و دوستی، میتوانند احساسات تماشاگران را تحت تأثیر قرار دهند.
اکران نوروزی سال ۱۴۰۴ با استقبال چشمگیر مخاطبان همراه شده و در سومین هفته، فروشی بیش از ۳۴ میلیارد تومان را ثبت کرده است. فیلم کمدی «دایناسور» به کارگردانی مسعود اطیابی با فروش ۱۳ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومانی، همچنان صدرنشین گیشه است،
تلویزیون که همواره رمضان را فرصتی طلایی برای جذب مخاطب میدانست، امسال با سه سریال ذهن زیبا، مرهم و بدل نتوانست انتظارات بینندگان را برآورده کند. ضعف در فیلمنامه، کیفیت پایین تولید و عدم جذابیت داستانها، باعث شد که مخاطبان به بازپخش سریالهای قدیمی و پلتفرمهای نمایش خانگی روی بیاورند.